Somnox presenteert Somnox 2: de volgende generatie adem- en slaaprobot

Innovatieve ademfunctie met sense-technologie, meer gebruikscomfort en compleet vernieuwde app.

Rotterdam, 2 november 2021 – Vijf jaar geleden ontketende Somnox een revolutie op slaapgebied. De eerste Slaaprobot ter wereld bood slechte slapers een natuurlijke oplossing, zonder bijwerkingen. Na revolutie is het nu tijd voor evolutie: Somnox 2, de adem- en slaaprobot. Ook Somnox 2 helpt de ademhaling te vertragen om tot rust te komen en zo beter te slapen, maar deze nieuwe editie is slimmer, kleiner, lichter en zachter. De ademhaling is nog natuurlijker, de batterijduur langer en er is een geheel vernieuwde app. De nieuwe Somnox Sense-technologie meet de ademhaling met sensoren; deze metingen worden gebruikt om de ademhaling van de gebruiker over te nemen en vervolgens op een natuurlijke manier te vertragen. Door het grotere ademhalingsoppervlak en het aangepaste design is Somnox 2 in elke slaappositie te gebruiken. De verbeterde speaker en de mogelijkheid te streamen via bluetooth maken Somnox 2 nu ideaal voor gebruik overdag als onderdeel van een meditatie- of ademwerksessie. Somnox zet hiermee de volgende stap in haar missie om 100 miljoen slechte slapers van een goede nachtrust te hebben voorzien in 2030. ​ ​ ​ ​

Ademhaling is de sleutel

Onderzoek toont aan dat een rustige, gecontroleerde ademhaling de sleutel is tot een goede nachtrust. Het vermindert stress en kan drukke gedachten kalmeren. Dat is precies wat Somnox 2 doet. De adem- en slaaprobot gebruikt sensoren om het ademhalingstempo van de gebruiker te meten en past zich hierop aan, om de ademhaling vervolgens langzaam te vertragen. Dat brengt rust, wat zorgt voor sneller in slaap vallen, dieper slapen en langer doorslapen. Via de compleet vernieuwde app is Somnox 2 eenvoudig in te stellen en te bedienen. Het is mogelijk om podcasts te streamen of een meditatie te volgen. Tevens beschikt de nieuwe app over een selectie van effectieve ademhalingsoefeningen voor slapen, ontspannen en wakker worden. De adem- en slaaprobot is kleiner, lichter en stiller, en door het extra grote ademhalingsoppervlak in elke slaaphouding te gebruiken. Dankzij het intuïtieve knoppenpaneel is bediening ’s nachts (of met de ogen dicht) gemakkelijk en snel.

Goed slapen is van levensbelang

Slapen. We doen het allemaal ‒ de een alleen wat beter dan de ander. Iedereen die weleens slecht slaapt kent de impact van een slechte nacht op de volgende dag. Niet goed slapen heeft invloed op het geheugen, de concentratie, stemming, creativiteit en lichamelijke gezondheid. Volgens onderzoek van de Hersenstichting wil 45% van de Nederlanders beter kunnen slapen. Goed slapen is immers van levensbelang; wie goed slaapt heeft een kleinere kans op obesitas, angststoornissen, depressies en hart- en vaatziekten.

Rust terug in de slaapkamer

Julian Jagtenberg, oprichter van Somnox, over de nieuwe introductie: “Somnox wil mensen die last hebben van slapeloosheid niets liever bieden dan een natuurlijke oplossing. Een manier om weer controle te krijgen over hun slaap en daarmee hun algehele gezondheid en energieniveau. Somnox brengt de rust terug in de slaapkamer door gebruik te maken van een natuurlijk proces waar iedereen ervaring mee heeft: de ademhaling.”
Slaapwetenschapper Roy Raymann vult aan: “De adem- en slaaprobot maakt gebruik van fysiologische principes waarvan is aangetoond dat ze het inslapen en de slaap gunstig beïnvloeden. Het product helpt je met het aanpassen van de ademhaling om zo beter te ontspannen en makkelijker in slaap te vallen.”

Prijs & verkrijgbaarheid

De Somnox 2 adem- en slaaprobot is vanaf vandaag, 2 november 2021, verkrijgbaar voor de prijs van € 549. Bestellen kan via somnox.com. De Somnox 2 probeer je voor 30 nachten; ben je niet aantoonbaar beter gaan slapen, dan wordt het volledige aankoopbedrag terugbetaald.

==== einde persbericht ====

Onderstaande is een noot voor de redactie, niet bestemd voor publicatie

Neem voor meer informatie, beeldmateriaal of het aanvragen van een interview of reviewexemplaar contact op met:

Somnox ​ | Julian Jagtenberg | Telefoon 010 899 4105 | Email [email protected]

Somnox Newsroom
Bekijk onze vacatures
Somnox Wetenschap

Wil je Somnox reviewen? Klik hier.

Plan een interview in met Julian Jagtenberg via deze link.

Download als pdf

Over Somnox

Somnox ontwikkelt innovatieve producten en services die bijdragen aan een goede nachtrust. Met de introductie van de Somnox Slaaprobot in 2016 werd de eerste stap gezet om slapeloosheid uit de wereld te helpen. De Slaaprobot van Somnox begeleidt gebruikers naar een trage ademhaling, waarvan wetenschappelijk is aangetoond dat het de natuurlijke ontspanningsrespons van het lichaam activeert. Het is een onbewust proces, maar erg effectief: 87% van de gebruikers geeft aan dat hun slaapkwaliteit aanzienlijk is verbeterd. Somnox won diverse prominente prijzen, waaronder de Red Dot Design Award en de iF Design Award, en werd door de KVK Innovatie Award uitgeroepen tot meest innovatieve mkb-bedrijf. Zie ook somnox.com.

Stationsplein 45C1061 3033AK Rotterdam The Netherlands

somnox.com