Somnox wordt vanaf 1 januari 2024 vergoed door Zilveren Kruis en a.s.r. met het Somnox Slaapprogramma

12 December 2023 - Rotterdam - Somnox, de Nederlandse pionier op het gebied van slaaptechnologie, introduceert het Somnox Slaapprogramma, een totaalaanpak in de strijd tegen slecht slapen. Vanaf 1 januari 2024 zal het slaapprogramma, worden vergoed door Zilveren Kruis en a.s.r. Dit programma bestaat onder andere uit Somnox 2, een slim fysiek hulpmiddel ontworpen om diepe ontspanning te bevorderen door middel van ademhalingssimulatie. Daarnaast biedt het programma een traject gebaseerd op cognitieve gedragstherapie via een mobiele app en ondersteuning door coaches via chat.

Het Somnox Slaapprogramma

Goed slapen is van levensbelang

Volgens onderzoek van de Hersenstichting wil 45% van de Nederlanders beter kunnen slapen. Goed slapen is immers van levensbelang; wie goed slaapt, heeft een kleinere kans op obesitas, angststoornissen, depressies en hart- en vaatziekten.

Daarnaast heeft niet goed slapen invloed op het geheugen, de concentratie, stemming, creativiteit en lichamelijke gezondheid.

"Slecht slapen is een complex probleem, waar vaak meer voor nodig is dan vertraagd ademhalen. Dit is een belangrijke stap voor Somnox om niet enkel een slim hulpmiddel te verkopen dat de ademhaling traint, maar om een totaalaanpak te bieden dat naast educatie en gedragsverandering ook begeleiding geeft middels coaching. Door deze stap te zetten kunnen we als eerste in Nederland met verzekeraars het toegankelijker maken voor een grotere groep slechte slapers in Nederland, daar zijn we trots op." - Julian Jagtenberg, oprichter/CEO van Somnox

Totaalaanpak voor slechte slapers

Het Somnox Slaapprogramma is een begeleid stappenplan, naar een betere nachtrust, bestaande uit drie elementen:

Dit start met het gebruik van de Somnox 2, een innovatief hulpmiddel dat diepe ontspanning stimuleert door zijn rustgevende fysiek voelbare ademhalingsritme, geluiden en zachte omhulsel. Dit wordt aangevuld met bewezen tools en technieken uit de cognitieve gedragstherapie, gericht op educatie, zelfinzicht en subtiele gedragsverandering aangeboden via de mobiel app. Tenslotte biedt Somnox persoonlijke begeleiding via haar Somnox Coaches, inzicht in vorderingen via het slaapdagboek en toegang tot een ondersteunde online community.

Slaapwetenschapper Roy Raymann vult aan: “De adem- en slaaprobot maakt gebruik van fysiologische principes waarvan is aangetoond dat ze het inslapen en de slaap gunstig beïnvloeden. Het product helpt je met het aanpassen van de ademhaling om zo beter te ontspannen en makkelijker in slaap te vallen.”
"Het programma heeft mij inzichten gegeven die ik eerder nog niet kende. Ik was het zat om telkens dezelfde tips te krijgen over bv geen koffie te drinken voor het slapengaan. Somnox heeft mij geholpen weer een ontspannen houding te vinden tegenover het nachtelijk wakker liggen. Ik voelde me begrepen en minder alleen in mijn reis naar beter slapen." - Monique, Gebruiker van het Somnox Slaapprogramma

Vergoeding door zorgverzekeraars

Vanaf 1 januari 2024 ​ wordt het Somnox Slaapprogramma vergoed door de eerste zorgverzekeraars Zilveren Kruis via de Gezond en Fitbundel (tot 100%) en a.s.r. Leefstijlcoaching (tot 75%) waardoor dit innovatieve programma toegankelijker wordt voor een breder publiek.

Verzekerden die gebruik willen maken van het programma kunnen daarvoor terecht direct bij Somnox.

Prijs & verkrijgbaarheid

Het Somnox Slaapprogramma is beschikbaar vanaf 12 december 2023. Het programma is verkrijgbaar vanaf €30 per maand. Klanten kunnen na het programma besluiten om de Somnox 2 (winkelwaarde €549) verder te huren, te retourneren of over te nemen voor de resterende waarde (zie tabel op de website). Het aanvragen van het programma kan via somnox.nl

Meer informatie over het Somnox Slaapprogramma vind je via deze link.

Prijsoverzicht

Over Somnox

Somnox is een voorloper in slaaptechnologie, gevestigd in Rotterdam. Met een missie om de wereld beter te laten slapen, combineert Somnox technologische innovatie met wetenschappelijke inzichten, om producten en programma's te creëren die bijdragen aan een betere slaapkwaliteit.

Over Somnox

Somnox ontwikkelt innovatieve producten en services die bijdragen aan een goede nachtrust. Met de introductie van de Somnox Slaaprobot in 2016 werd de eerste stap gezet om slapeloosheid uit de wereld te helpen. De Slaaprobot van Somnox begeleidt gebruikers naar een trage ademhaling, waarvan wetenschappelijk is aangetoond dat het de natuurlijke ontspanningsrespons van het lichaam activeert. Het is een onbewust proces, maar erg effectief: 87% van de gebruikers geeft aan dat hun slaapkwaliteit aanzienlijk is verbeterd. Somnox won diverse prominente prijzen, waaronder de Red Dot Design Award en de iF Design Award, en werd door de KVK Innovatie Award uitgeroepen tot meest innovatieve mkb-bedrijf. Zie ook somnox.com.

Stationsplein 45C1061 3033AK Rotterdam The Netherlands

somnox.com